دسته بندی مطالب
برگزاری همایش آموزشی کایزن و نظام آراستگی توسط مدرس ژاپنی در توزیع استان مرکزی
همایش آموزشی کایزن و نظام آراستگی توسط مدرس ژاپنی" پروفسور فوجیتا" در شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی برگزار شد.
همایش آموزشی کایزن و نظام آراستگی توسط مدرس ژاپنی" پروفسور فوجیتا" در شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی برگزار شد.
 
 

این همایش باحضور مدیران و کارشناسان صنعت آب و برق استان های مرکزی،لرستان،کردستان،همدان ،اصفهان و قم به میزبانی شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی برگزارشد.

دبیر انجمن صنفی شرکت های توزیع نیروی برق در این همایش با اشاره به تاثیر برگزاری دوره های گذشته کایزن و 5S درشرکت های توزیع برق و استقبال همکاران از این دوره ها، اظهار داشت: پس از برگزاری این دوره ها در سال گذشته، خوشبختانه امروز شاهد هستیم در بسیاری از شرکت های توزیع سیستم 5S پیاده شده یا در دست اجراست.

 

مهندس هاشمی بیان کرد: انجمن صنفی کارفرمایی شرکت های توزیع نیروی برق از سال گذشته هماهنگی های اولیه را با موسسه ژاپنی JCCME برای برگزاری دوره های آموزشی کایزن و 5S توسط پروفسور فوجیتا آغاز کرده بود.

 
 

وی تصریح کرد:امیداورم تداوم این نوع دوره های علمی و کاربردی، شاهد بهبودمستمر اقدامات و ارتقای کیفیت خدمات به مردم باشیم.

قائم مقام مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی در این همایش گفت:مدرس اصلی این دوره پروفسور فوجیتا از کشور ژاپن می باشد که با همکاری مرکز همکاری های ژاپن و خاورمیانه و انجمن صنفی کارفرمایی شرکت های توزیع این دوره را برگزار می کنند.


مهندس محمودی  با اشاره به پیاده سازی و کاربردی نمودن فرهنگ کایزن و نظام آراستگی در سازمان ها بیان کرد: روش های درست علم کایزن تاثیر بسزایی در تعالی سازمانی دارد و به دنبال بهبود مستمر و روان سازی فرآیند ها می باشد.

یک استاد دانشگاه توکیو  در این همایش گفت: کایزن «انبوهی ازتغییرات کوچک» است که می توان آن را « تغییر برای بهبود مستمر» تعریف کرد.

پروفسور سی جی فوجیتا افزود:جهان به سرعت در حال تحول است از این رو سازمان های پیشرو با درک این مهم برنامه ریزی گسترده ای را برای همسویی با این تحولات و بهره مندی بهینه از امکانات و فناوری نوین و زمان تدارک دیده اند.

وی با بیان اینکه کای (KAI) به معنای تغییرات و زن(ZEN) نیز به معنای بهتر شدن است،  افزود: کایزن سه درب دارد که درب اول شناسایی مشکل، درب دوم یافتن راه‌های تغییر و سوم، اجرای تغییر یا همان کایزن می‌باشد.

این استاد دانشگاه درخصوص چرخه کایزن نیز گفت: کایزن همواره با یافتن یک مشکل آغاز می‌شود، سپس تفکر برای بدست آوردن یک ایده جهت تغییر و در نهایت اجرای ایده انجام می‌شود.

پروفسور فوجیتا ضمن بیان مثال ها و نمایش تصاویر و کلیپ هایی از آثار کایزن در ژاپن و نقاط مختلف جهان افزود: در کایزن برای هرمساله صدها راه حل وجود دارد که باید کارکنان آنها را پیشنهاد بدهند و سپس طی یک سیستم مبتنی بر کایزن، راه حلّی که علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها،  موجب بهتر، سریع تر و راحت تر انجام شدن کارها می شود شناسایی و اجرا شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مقوله نظم و آراستگی محیط کار پرداخت و افزود: پیاده سازی آن را در بخش های مختلف موجب صرفه جویی در هزینه ها، مدیریت زمان و بهره گیری مطلوب از فضاهای کاری می شود.

 در پایان این همایش آموزشی که بیش از 300 نفر شرکت کننده داشت، پروفسور فوجیتا ازواحدهای حوزه ستادی شرکت توزیع استان مرکزی و نحوه پیاده سازی 5s در آن شرکت بازدید کرد.

تاریخ:
1398/04/31
تعداد بازدید:
917
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:2 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
Powered by DorsaPortal