دسته بندی مطالب
ضرورت تدوین برنامه سالانه استراتژیک برای تامین برق
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: تدوین برنامه سالانه استراتژیک برای تامین برق ضروری است.


معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: تدوین برنامه سالانه  استراتژیک برای تامین برق ضروری است.

سعید فرخی در یازدهمین جلسه کارگروه گذر از پیک مصرف برق 1400 بابیان این مطلب افزود:طی هفته اخیر خاموشی های بابرنامه و بی برنامه برای مشترکین خانگی اعمال نشده است اما فشار قطعی برق در بخش صنعت به ویژه صنایع ایرالکو و فولاد و سیمان می باشد که با ظرفیت کامل فعالیت نمی کنند.

وی تدوین سناریو و برنامه ریزی برای بحران تامین برق را مهم قلمداد کرد و افزود: صنایع نمی توانند به صورت نیمه تعطیل فعالیت کنند زیرا اقتصادکشور دچار آسیب می شود.

فرخی مدیریت بحران تامین برق در فصل زمستان ناشی از تامین سوخت را ضروری دانست و افزود: نباید در شرایط بحرانی غافلگیر شویم لذا برنامه ریزی ، اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و تمهیدات لازم در این حوزه نیاز به تشکیل کمیته کارشناسی دارد.

وی اعمال خاموشی های بدون برنامه را ناشی از عدم توازن تولید و مصرف برق دانست و افزود:مدیریت مصرف برق و مشارکت مشترکان درتمامی بخش ها ضروری است.

فرخی گفت: تمامی ادارات و بانکها نسبت به کاهش 50درصدی مصرف عمل و شرکت توزیع موظف است در صورت مشاهده عدم رعایت الگوی نسبت به قطع برق اقدام کند.

 پیش بینی تولید برق همگام با رشد اقتصادی در دولت سیزدهم

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای باختر هم دراین جلسه گفت: پیش بینی تولید برق همگام با رشد اقتصادی در دولت سیزدهم ضروری است.

فرهادشبیهی بابیان اینکه دوره اول آغاز دولت ها شاهد جهش و رشد اقتصادی هستیم که قطعاً این موضوع نیازمند پیش بینی تامین  برق برای صنایع به ویژه  در استان مرکزی که قطب صنعت کشور است ضروری بنظر می رسد.

وی بابیان اینکه پیک مصرف برق در کشور از 67هزار مگاوات عبور کرد،افزود:مدیریت مصرف برق نیازمند تمام دوره سال است زیرا در زمستان اگر مصرف افزایش یابد با بحران تامین برق  ناشی ازتامین سوخت برای نیروگاه ها مواجه خواهیم بود .

شبیهی گفت: آگاه سازی و اقنای ذهنی برای بهینه سازی همه اقشار جامعه را مهم دانست و افزود: اطلاع رسانی صداو سیما برای مدیریت مصرف انرژی باید مستمر باشد.

وی بیان کرد:تمامی ادارات و بانکها نسبت به کاهش 50درصدی مصرف  عمل و تامین 20درصدی برق از طریق انرژی های تجدید پذیر موظف هستند.

ضرورت اصلاح قیمت گذاری صنعت برق

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی نیز گفت: اصلاح قیمت برق نقش بسزایی در مدیریت مصرف برق دارد.

محمد اله دادافزود: رشد بی‌اندازه مصرف برق در کشور، همزمان با کاهش سرمایه‌گذاری و عدم منابع کافی در این صنعت به واسطه فاصله جبران‌ناپذیر میان قیمت تمام شده و فروش آن، ضرورت اصلاح قیمت برق و مدیریت مصرف انرژی را دوچندان می کند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ناترازی بین تولید و مصرف برق کشور 12هزار مگاوات است ، افزود: با بهترین حالت  با توجه به شرایط اقتصادی کشور  فقط می شود برای  تولید 6هزار مگاوات افزایش مصرف برق کشور برنامه ریزی کرد لذا برای افزایش مصرف 6هزار مگاوات دیگر ابزاری بجز مدیریت مصرف برق نیست.

اله داد بابیان اینکه یکی از مهم‌ترین محورهای کاهش مصرف برق ،جمع‌آوری مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز است،گفت: مزارع غیرمجاز ارز دیجیتال از طریق نظارت مراکز پایش صنعت برق و اطلاع‌رسانی مردم و دستگاه‌ قضایی و انتظامی شناسایی می‌شوند.

تاریخ:
1400/05/13
تعداد بازدید:
1585
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
Powered by DorsaPortal